Schneider Autoschade Wormerveer
- Exclusief in Schade herstel | Restauratie | Maatwerk 

Schade en herstel

Of de schade is ontstaan door een aanrijding, inbraak, ruit, kras of roest, schade blijft in alle gevallen vervelend. Wij herstellen uw auto, bedrijfswagen, motor, scooter, brommobiel, caravan of camper en zelfs uw boot, zeer vakkundig. 

Noodreparatie nodig? 

Wij beschikken over een ruim aantal bruggen en herstel plekken tot een gewicht van maximaal 4000 kg. Hierdoor kunt bij ons vrijwel meteen terecht voor een noodreparatie zodat u in ieder geval weer (snel) de weg op kunt. 

Krassen en doffe plekken

Krassen en doffe plekken zijn er in alle soorten en maten. Van oppervlakkige krasschades zoals bijvoorbeeld van uw sleutels, knoopjes, ringen tot aan vandalisme, schaaf en stoeprand schade. Al deze plekken zijn optisch en cosmetisch onaantrekkelijk voor het uiterlijk van uw auto en zelfs nog vervelender als deze aan de instap zijde zichtbaar zijn en u deze dus dagelijks ziet. In alle gevallen is het mogelijk om ze te herstellen, echter de manier van herstel is afhankelijk van de grootte, oppervlak en diepte. 

Wij gebruiken meerdere technieken en in sommige gevallen combinaties om deze krassen, plekken te verwijderen. Dit kan middels een spot-repair, poetsen, polijsten of als een reguliere schade worden behandeld. Uiteraard gaat alles in overleg en wordt niet alleen de prijs maar ook de behandeling aan u voorgelegd. Herstel duurt vrijwel een dag en u kan uw auto dezelfde dag weer ophalen. 

Uitdeuken zonder spuiten of toch een spot-repair

Uitdeuken zonder spuiten is de laatste jaren een term dat veel gebruikt wordt. Onze ervaring uit de praktijk is dat het aantal gevallen dat middels deze techniek herstelt kan worden minder voorkomt dan men de term in de volksmond gebruikt. Dit komt omdat voor optimaal herstel de plek niet groter mag zijn dan 1 a 2 cm en nihil aan diepte, om er zeker van te zijn dat de laklaag niet is beschadigd, dan wel niet wordt beschadigd bij het herstellen. 

In de situatie dat herstel middels "uitdeuken zonder spuiten" niet gewenst is kan er voor gekozen worden om over te gaan op "spot-repair". Met een spot-repair worden kleine, oppervlakkige schades op kleine schaal herstelt. Denkt u aan bijvoorbeeld roestplekjes, kras en schaafplekken of deuken van enkele centimeters. Door deze techniek hoeft maar het minimale oppervlak van de lak te worden herstelt en kunt u de auto vrijwel dezelfde dag weer ophalen. 

Uitdeuken en spuiten

Na een aanrijding of zelfs het paaltje bij het uit parkeren kunnen leiden tot (ernstige) schade. In deze gevallen is de schade te groot om plaatselijk te herstellen en zal regulier schade herstel worden toegepast. Na het uitdeuken en oppervlakte herstel is de volgende stap het (opnieuw) aanbrengen van de laklaag. Afhankelijk van het merk, type lak en kleur, brengen we 2 tot 4 lagen lak aan om kleurverschil te voorkomen en intensiteit van de kleur te behouden. 

Total loss

Wat is total loss?  Financieel gezien betekent dit dat herstel van uw voertuig bijna net zo duur of duurder is dan de dagwaarde van een soortgelijk of gelijkwaardig voertuig. 

Is uw auto technisch total loss verklaard dan betekent dat uw auto niet meer is te repareren. Verzekering technisch houd het in dat u recht heeft op de dagwaarde van uw auto.  In andere gevallen is uw auto economisch total loss verklaard en krijgt u een keuze om uw voertuig te behouden of te laten ophalen door een opkoper. Verzekering technisch gezien heeft u recht op de dagwaarde, echter krijgt u van de verzekering uitgekeerd de dagwaarde minus het bedrag dat een opkoper er op dat moment voor zou willen geven bij behoud van uw voertuig. Zie onderstaand voorbeeld waarbij de dagwaarde op €6000 is gesteld. 


Dagwaarde €6000

Verzekering

Opkoper

Behoud van uw voertuig

Technisch total loss

€6000

-

NEE

Economisch total loss of

Economisch total loss

€5000

€5000

€1000

-

NEE

JA

Onderdelen nieuw of gebruikt

Wist u dat veel onderdelen zelfs na schade opnieuw te zijn gebruiken? Ook indien uw bumper is gescheurd, is het mogelijk om deze te lassen. Echter afhankelijk van het soort onderdeel  kan het zijn dat het economisch niet haalbaar is of het doel van het onderdeel niet toelaat om het te repareren of te hergebruiken. In zo een situatie geven wij dan toch de voorkeur om een onderdeel te vernieuwen. Of wij nieuwe of gebruikte onderdelen gebruiken in uw situatie gaat ten alle tijde in overleg voordat wij daadwerkelijk overgaan tot herstel.  

Is uw voertuig total loss verklaard, dan kan u ervoor kiezen om uw voertuig te behouden en kan het soms zelfs aantrekkelijk zijn om uw voertuig te laten herstellen. De verzekering keert u de dagwaarde uit of bij behoud van het voertuig een deel van de dagwaarde.  Wij kunnen uw auto weer volledig herstellen met zogenaamde "groene delen" of te wel gebruikte delen. Wij geven u hier uiteraard graag advies over. 


E-mailen
Bellen
Map
Info
Instagram
LinkedIn